Az online marketing egyik eleme, ami biztosan mindenki számára ismert, a hírlevél. A gyorsan fejlődő trendek sajnos erre az eszközre azonban nem voltak jó hatással. A határok elmosódtak, és már csak ritkán találkozni jól felépített és hasznos hírlevéllel. Éppen ezért sokak levelezőrendszere egyenlőnek tekinti a hírleveleket a spamel. A levélszemét jelentős százalékát így a kéretlen levelek és a hirdetésekkel és erőszakos reklámokkal telített hírlevelek teszik ki. Ráadásul mára egyre nehezebb rávenni a felhasználókat a feliratkozásra. Pedig egy hírlevél igenis lehet hasznos és érdekes is. A hírlevél ha jól használják ismertséget, elismertséget és bizalmat kelt a látogatók körében. Nézzük meg, hogyan is kellene ezt jól csinálni.
- A cél ne az eladás legyen
A legnagyobb hiba amelyet elkövetünk hírlevelünkkel, hogy folyamatosan bombázzuk látogatóinkat ajánlatainkkal. Ez csak a legritkább esetben vezet célhoz, és csak nagyon kedvező ajánlat esetén érhetünk el ezzel eredményt.
- Az elsődleges cél a kapcsolattartás legyen
A jól megírt és értékes hírlevelekkel bizalmat és jó kapcsolatot tarthatunk fent látogatóinkkal. Ha majd valamelyik termékünk vagy szolgáltatásunk érdekelni fogja a hírlevélre feliratkozót, akkor a jó kapcsolatnak köszönhetően biztosan meg fog keresni bennünket.
- Legyen érdekes és legyen mondanivalója
A legfontosabb, hogy a hírlevél témája legyen érdekes. Senki sem szeret olyan hírlevelet olvasni, aminek nincs mondanivalója. Az érdekes témájú hírlevelet azonban sokan kedvelik. A leggyakrabban azért iratkoznak fel a látogatók a hírlevélre, mert értékesnek tartották a honlap mondani valóját, és további értékes és érdekes tartalomra vágynak.
- Legyen rövid, tömör, lényegre törő
Az embereknek egyre kevesebb idejük jut az olvasásra. A túl hosszú hírlevelet sokan el sem kezdik elolvasni. A hírlevélben fogalmazzunk röviden és közérthetően. Jó megoldás lehet, ha a hírlevélben csak a cikk első felét vagy a cikk rövidített változatát küldjük el, és a honlapunkon fejtjük ki részletesebben mondanivalónkat.