Az utóbbi években a szakmai blogok sikere nem csak, hogy töretlen, de egyre nagyobb is. Mind tudjuk, hogy a tartalomgyártás talán még soha nem volt ennyire népszerű. Ennek ellenére sokan még mindig nem értik, miért is kell szakmai blogot írni. A honlap tulajdonosok többsége pedig alábecsüli a blog fontosságát, és nyűgnek tekintik a blogolást.

De mi is a blog készítés célja? 

Szakmai blog írásának célja alapvetően a honlapon lévő tartalom növelése, bővítése és ezzel további látogatók szerzése. A blog írásával ráadásul hozzáértésünket is meg tudjuk mutatni, amely bizalmat kelt a látogatókban.

Kell-e hozzá statégia? 

A blog bejegyzések nem a honlap tulajdonosoknak készülnek, hanem a látogató egy problémájára nyújtanak megoldást. Ennek figyelembe vételével lehet csak értékes blogot összehozni. A blog első lépése egy kulcsszólista készítése, és ezzel együtt az igények felmérése. Milyen információk érdeklik a tágabb célközönséget? Milyen kérdések megválaszolására van szükség? A helyes és tudatos blog készítés elengedhetetlen a sikerhez. Fontos, hogy az egyes tartalmak kiemelkedőek és nagyon alaposan előkészítettek legyenek, az adott témában legyünk szakértők. A fél óra alatt összedobott bejegyzés is lehet eredményes, de egy információ gazdag cikk megírásához általában alaposabb felkészülés és több idő szükséges.

Hogyan nem érdemes blogolni

A koncepció nélküli blog készítés a legtöbb esetben nem vezet eredményre. Csak azért írni a semmiről, hogy növeljük a menüpontok és a karakterek számát a legtöbb esetben idő-és pénzkidobás. Egy idő után erre a blog készítője is rájön, az elmaradt sikerélmények a blog gyors hanyatlásához és végéhez vezetnek. 

Ráadásul minden blog író életében eljön a pillanat, amikor kifogy a témákból, nem jönnek az ötletek. Ilyenkor nem szabad kétségbe esni. Egy ismételt kulcsszó kutatás, az igények újbóli felmérése gyakran segít a nehézségek leküzdésében. Rövid idő után a látogatók is szépen megjelennek az egyes bejegyzésekre, és a sikerélmény sem marad el.

Az egyik legnagyobb hiba a blog készítésével kapcsolatban, hogy azonnali, és nem is reális eredményeket várnak tőle. Az első cikk megjelenése után megosztások százaira, látogatók ezreire nem lehet számítani. Ennek nagyon egyszerű oka van. Egy blog cikknek is kell egy hét, mire bekerül a találati listára, és a legtöbbször nem az első 10 között fogjuk megtalálni az oldalunkra mutató linket. A másik probléma, hogy egy igazi blog 15-20 cikktől kezdődik, ez egy-két bejegyzéses blogot a Google is komolytalannak tekinti.

Néha nem árt egy kis segítség

Sokszor már akár az is segíthet, ha újból átolvassuk a bejegyzéseket és kiegészítjük azokat újabb tapasztalatainkkal. A hibák korrigálása is hasznos, sokszor észre sem vesszük a helyesírási, fogalmazási hibákat. Egyes témák idővel elvesztik aktualitásukat, de egyes témákat biztosan új információkkal tudunk kiegészíteni. Ha pedig még mindig nyűgnek érezzük, akkor itt az ideje egy profi segítséghez fordulni.

Maradj velünk fókuszban!

Mi folyamatosan figyeljük a vállalkozói léttel kapcsolatos változásokat, lehetőségeket!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Szeretnéd ha vállalkozásod a csúcsra törne?

vedd fel velünk a kapcsolatot!

AIOP_ajánlat