Gyakran előfordul, hogy a domain név lefoglalásakor még nem rendelkezünk weboldallal, legalábbis nem olyannal, ami publikálásra kész állapotban van. Ilyenkor pedig általában a webhelyünkön a tárhelyszolgáltató reklámjáé a főszerep, jobb esetben pedig felbukkan az egy fokkal hasznosabb „Feltöltés alatt…” felirat az üres térben. Sajnos azonban az is előfordulhat, hogy csak egy fehér lapot látunk, ami a szerver könyvtárszerkezetét mutatja. Mit érdemes tenni ebben az esetben?
Megéri vele foglalkozni?
Természetesen a válasz igen, sőt nagyon is fontos lehet a weboldal későbbi életére való tekintettel. Egyrészt az arra tévedő látogatók látják, hogy hamarosan lesz egy működő weboldal a domain alatt, és nem csak a semmibe merednek, arra gondolva, hogy biztosan rossz címet ütöttek be a keresőbe. A siker érdekében azonban többre lesz szükségünk egy „Feltöltés alatt…” feliratnál.
Ilyenkor ajánlatos a leendő weboldal színeihez igazodó infógrafikával szemléltetni a weboldal jellegét, tevékenységét, és az indulás idejét (esetleg visszaszámlálással). Lehetőséget kell adni az érdeklődőknek a kérdezésre, ismerkedésre, ezért már ebben az időszakban érdemes elhelyezni a kapcsolati adatokat ezen a demó lapon.
A kezdeti sikereket megnövelheti egy játék, amely keretein belül valami jövőbeli kedvezményt vagy ajándékot sorsol ki a weboldal tulajdonosa. Ezáltal már a korai szakaszban e-mail címeket lehet bekérni, ezzel megalapozva a hírlevélküldéshez szükséges olvasói bázist vagy a weboldal regisztrált felhasználóinak táborát.
Természetesen a közösségi médiát is fel lehet használni ilyen célokra. El lehet készíteni a weboldalhoz tartozó Facebook oldalt, és létre lehet hozni egy játékot, illetve fel lehet adni egy hirdetést, hogy a lehető legtöbb emberhez jusson el a leendő weboldal híre. A közösségi média és a játék együttes hatása jó marketing eszköz lehet olyan induló weblapok esetén, ahol fontos a közösségi aktivitás.
A keresőoptimalizálás során fontos tényező a domain kora. Ha egy domain évekig parkoló állásban van és szó szerint nincs rajta semmi, az pazarlás, hiszen egy megfelelően elkészített releváns demó oldallal már növekszik a domain kora, amivel segíthető a későbbi keresőoptimalizálás.
Amit kerülni kell
- Útépítésnél használt táblák megjelenítése „under construction” szöveggel, ennél bátran legyünk kreatívabbak!
- Csak egy „Hamarosan…” vagy „Feltöltés alatt…” szöveg megjelenítése.
- Reklámok megjelenítése.
- Átirányítás nem releváns weboldalakra.
- Semmittevés, várakozás.
Félre az unalmas megoldásokkal!
A fenti ötleteket felhasználva minden leendő weblaptulajdonosnak beindulhat a fantáziája, és ahelyett, hogy azon izgulna, mikor lesz kész a weboldala, használja ki praktikusan a készítéssel járó időt, és adjon egy kezdeti lökést a weboldalának. Érdemes minél jobb és eredetibb ötleteket megvalósítani, amikkel beleégethető az emberek emlékezetébe az adott cég vagy vállalkozás. Ötletek hiányában pedig ajánlott felvenni a kapcsolatot szakembereinkkel, akik képesek létrehozni álmaink web- és demó oldalát.