Statisztikák szerint a LinkedIn a szakmai közösségi oldalak közül jobban teljesít, mint sokan azt gondolják. Ma már 23 nyelven és több mint 200 országban érhető el, de legfőképp az USA-ban, Indiában, Nagy Britanniában és Kanadában használják, de Közép-Európában is egyre elterjedtebb.
A magyarok azért nem szeretik annyira, mert csak angol nyelven elérhető, ezért relatíve kevés magyar (több mint 800 ezer) felhasználó található a hálózatban. Közülük is jellemzően a programozók, marketingesek, kommunikációs szakemberek és HR területen dolgozók próbálnak munkát keresni ezen az online közösségi platformon. A hazai felhasználók száma naponta növekszik, használata már egyre jobban elterjedt és bevált szokás még a nagyobb vállalatoknál is.
Mire jó, ha van LinkedIn profilunk?
A LinkedIn fő célja, hogy segítsen a szakmabeli felhasználóknak kapcsolatot teremteni és szakmai tartalmakat egymás között megosztani. Kiváló lehetőséget ad munkavállalók és üzleti partnerek számára is, hiszen kiépíthetik a kapcsolataikat, a rendszer segítségével könnyebben megtalálják egymást, továbbá a cégek számára lehetőséget biztosít online marketing tevékenységre is. A mai világban már nem olyan gyakori a papír alapú önéletrajzok tárolgatása. Éppen ezért nagyon sok üzletember használja a LinkedIn felületét a meglévő üzleti kapcsolatainak nyilvántartására és az új kapcsolatok kiépítésére.
Néhány fontos tanács a profil szerkesztéséhez:
- A legfontosabb, hogy eredeti és hiteles legyen.
- Alaposan ki kell tölteni a bemutatkozós részeket, célszerű formázni, kiemelni a fontosabb kulcsszavakat, a felesleges szövegrészeket pedig el kell felejteni. Kerülni kell azokat a kifejezéseket, amelyek minden önéletrajzban megtalálhatók (kihívás, kreatív, motivált).
- Érdemes a vizuális elemek használata, például prezentáció, videó, grafika. Ezek használatával nagyon gyorsan ki lehet tűnni a többi profil közül. Lehetőleg profi fotó kerüljön fel, de ne legyen túl személyes.
- A korábbi feladatok, munkahelyek mutassák be a legerősebb képességeket, és fontos, hogy az adatlap folyamatosan frissítve legyen.
- Az előző munkahelyekről rosszat nem szabad írni, munkán és szakmán kívüli témát nem érdemes posztolni.
A LinkedIn felületen lehetőség van céges profil létrehozására is, ahol többek között lehetőség van rövid bemutatkozás és a legfontosabb szolgáltatások felöltésére, továbbá jól felhasználható a legfontosabb termékek bemutatására is, ezáltal a leendő ügyfelek sokkal jobban megismerhetik azokat, és jó okot kapnak arra, hogy az oldal követőjévé váljanak. A bemutatókban bármilyen hivatkozás elhelyezhető, tehát érdemes kihasználni a SEO lehetőségeket is. Látszólag nincs akkora ereje az ilyen oldalaknak, de nem szabad megfelejtkezni arról, hogy a LinkedIn oldalak gyakran az elsők között jelennek meg a különböző keresőmotorok találati listáján.
A céges profillal is folyamatosan foglalkozni kell. Az érdeklődők számára rendszeresen érdemes valamilyen releváns tartalmat közzétenni, nem szabad elveszíteni az érdeklődésüket. Nagyon jól használható blogbejegyzésekhez, új termékek bejelentéséhez vagy általános információk megosztásához. A rendszeres tartalomgenerálás önmagában nem elég, fontos az érdeklődő felhasználókkal történő kapcsolattartás is.