Ha még nem vagy biztos abban, hogy pontosan mit is jelent a márkaépítés, esetleg még nem látod értelmét, akkor sem kell aggódnod. A márkaépítés ugyanis azok közé a marketing fogalmak közé tartozik, amiket sokan félreértenek. Alábbi blogposztunkban ezért pontosan arra törekszünk, hogy neked is megmutassuk, mekkora előnyt jelent egy olyan márka, ami kiemelkedik a versenytársak közül, és azt is, hogyan érheted ezt el a mi segítségünkkel.
Általánosságban a márkaépítésre 2 dolog jellemző: Az egyik, hogy időigényes. A másik viszont az, hogy ez az idő busásan megtérül – HA jól csináljuk. Ezek miatt azonban nem kell, hogy fájjon a fejed, ha találsz egy tapasztalt és kiváló szakemberi gárdát, akik az idő terhét is leveszik a válladról, ráadásul még garantálják is, hogy beléjük fektetett bizalmad megtérül.
De mindenekelőtt kezdjük az alapoknál. Ha meg szeretnénk érteni, hogy mi a brand, avagy márka, és hogyan történik a márkaépítés, érdemes azzal kezdeni, hogy mi NEM a márka.
A márka vagy brand még nem egyelő a logóval, a cég- és/vagy terméknévvel, esetleg a marketinggel. Ezek mind fontos kellékek csupán ahhoz, hogy létre tudjunk hozni egy brandet. A brand ugyanis csak egy gondolat, egy asszociáció, ami az emberek fejében jelenik meg, amikor egy bizonyos dologra, mondjuk egy szolgáltatásra, vagy vállalkozásra gondolnak. Amikor valaki meglátja egy cég logóját, meghallja a márka névét, vagy találkozik a márka valamilyen üzenetével, akkor pedig előjön a fejében élő kép és a hozzá kapcsolódó érzések.
De hogyan is lehet jó brandet építeni?
Maga a márkaépítés az a folyamat, amikor is megtervezzük és felépítjük azt a képet, amelyet szeretnénk, ha a közönségünk fejében élne rólunk, a szolgáltatásunkról, esetleg termékeinkről. Arra viszont ügyelni kell, hogy az, amit mi szeretnénk márkaképként a közönségünk felé kommunikálni, és ami valóban a célközönségünk fejében él, a lehetőlegközelebb álljon egymáshoz.
Ennek eléréshez az alábbi 4 lépés a legfontosabb:
- Célközönség meghatározás
- Mielőtt még kommunikálni kezdenénk közönségünk felé, tudnunk kell pontosan, kikhez is szeretnénk szólni.
- Felismerhetőség
- Ahhoz, hogy márkánk ne vesszen el a rengetegben, arra is szükség van, hogy minden kreativitásunkat latba vetve kitaláljunk valami olyan jellemvonást logónk, cégnevünk, és/vagy megjelenésünk számára, ami kiemeli és megkülönbözteti a többitől.
- Üzenet meghatározása
- Ha célközönséged megvan, már csak azt kell kitalálnod, hogy pontosan milyen üzenetet, és hogyan szeretnéd felé azt közvetíteni.
- Ismertség növelése
- Ha már tudjuk, hogy kinek, mit, hogyan és milyen külsővel szeretnénk kommunikálni, akkor már csak az maradt hátra, hogy ezt meg is tegyük. Tehetjük ezt tartalommarketinggel, social media kommunikációval, hirdetésekkel, a történetünk elmesélésével, egy „love brand” kialakításával, stb.
+1. Vagy indulhatsz egyből a 0. lépéssel is, és kereshetsz egy olyan szakemberekből álló gárdát, akik mindebben a segítségedre lesznek, és akik a te elképzeléseidet és ötleteidet valóra váltják!